dimecres, 23 de setembre del 2009

Criteris d'avaluació Ciències Socials ESO


DEPARTAMENT DE CIÈNCIES SOCIALS

CURS 09-10 IES ROQUETES


CRITERIS D’AVALUACIÓ I ACTIVITATS DE RECUPERACIÓ: ESO

Per a primer i segon d’ESO la nota de cada avaluació resulta d’aplicar les ponderacions següents: 50% conceptes, 30% procediments i 20% actitud.

D’altra banda, a tercer i quart d’ESO la nota de cada avaluació resulta d’aplicar les ponderacions següents: 70% conceptes, 20% procediments i 10% actitud.

En el cas de les assignatures d’Educació per a la Ciutadania a 3r, i Educació Ètico-Cívica a 4t, els percentatges variaran per la pròpia naturalesa de la matèria i la metodologia emprada. La nota de cada avaluació resultarà d’aplicar les ponderacions següents: 25% conceptes, 50% procediments i 25% actitud.

Els conceptes s’avaluen en proves escrites i/o orals. Es consideren procediments la llibreta i els exercicis demanats a classe cada dia. Per qualificar l’actitud es té en compte l’assistència, la puntualitat, l’interès i el respecte cap als altres.

Les proves i les activitats s’adaptaran al nivell de l’alumnat.

Per aprovar cada avaluació caldrà treure una qualificació superior o igual a cinc. Es considerarà excel·lent a partir de les qualificacions de vuit i mig.

En el cas de primer i quart d’ESO: hi ha quatre avaluacions parcials durant el curs: a finals d’octubre (inicial), al desembre, al març i al juny. La qualificació de l’avaluació del desembre s’obté de la nota de l’avaluació inicial i dels instruments d’avaluació efectuats durant la segona part del trimestre, donant una ponderació del 50% a cada part .

D’altra banda, en el cas de segon i tercer d’ESO: hi ha tres avaluacions parcials durant el curs: al desembre, al març i al juny.

La nota de final de continuïtat resultarà de fer la mitjana de les qualificacions de les avaluacions aplicant per tant, les ponderacions següents: 33,3% la qualificació de l’avaluació de desembre; 33,3% la qualificació de l’avaluació de març i un 33,3% la qualificació de juny.

Per recuperar les avaluacions suspeses, el professorat proposarà activitats i/o proves de recuperació adequades a cada nivell durant la següent avaluació.

La nota del trimestre s’arrodonirà per excés si el primer decimal és superior o igual a cinc, excepte en notes compreses entre 4,5 i 5; en aquest darrer cas, la nota resultarà suspesa.

En el cas de l’avaluació final de continuïtat, l’arrodoniment si la nota es troba entre 4,5 i 5 es farà a criteri del professor de l’assignatura en funció de l’interès i de l’evolució de l’alumne .

Les activitats extraordinàries de recuperació o de millora van adreçades a l’alumnat amb l’avaluació contínua suspesa o aquells que vulguen millorar la seua nota. Les activitats extraordinàries de recuperació s’adapten a les competències bàsiques de l’ESO i la qualificació màxima que es pot obtenir és de cinc .

La qualificació final de curs no serà inferior a la qualificació final d’avaluació contínua ni a la qualificació de les activitats extraordinàries d’avaluació.

L’alumnat amb matèries pendents d’aprovar, dels cursos anteriors, ha de realitzar uns treballs encarregats i avaluats pel seu professor del curs vigent. En el cas que l’alumne no entregue les tasques encomanades, se li penalitzarà fins a 3 punts de la nota del trimestre corresponent.