dimecres, 30 de setembre del 2009

Criteris d'avalució de Batxillerat. Curs 2010-11


CRITERIS GENERALS D’AVALUACIÓ DE PRIMER DE BATXILLERAT
En compliment de l’ordre EDU/544/2008 del DOG 5287 de 30/12/2008, a primer de batxillerat es farà una primera avaluació a final d’octubre (avaluació inicial), una segona a primers de desembre, una tercera al març, una quarta al primers de juny, i unes proves extraordinàries els darrers 5 dies lectius . De totes aquestes avaluacions, així com de l’avaluació final, seran informats els pares/mares/tutors dels alumnes mitjançant el butlletí de notes.
NOTA D’AVALUACIÓ PARCIAL
Dins de cada matèria es realitzaran una o més proves escrites sobre els continguts treballats a classe. El 90% de la nota d’avaluació, serà la mitjana ponderada d’aquestes proves i d’altres activitats pròpies de la matèria, realitzades durant el període de l’avaluació.
L’altre 10%, serà la nota que reflectirà l’ interès de l’alumne per la matèria, el comportament a classe, la puntualitat, la participació, el treball a casa i a l’aula...
Les faltes d’assistència no justificades degudament faran que aquest apartat es qualifiqui amb un zero.
RECUPERACIONS
Si un alumne suspèn una avaluació (qualificació inferior a 5), durant el període corresponent a l’avaluació següent, el professor establirà un procediment de recuperació (prova escrita, treball...). La nota d’aquesta recuperació figurarà al butlletí de notes de la següent avaluació. Aquesta nota mai podrà ser superior a 6.
NOTA D’AVALUACIÓ FINAL
La nota final de cada matèria serà la mitjana ponderada de les qualificacions que tingui l’alumne a cada avaluació o recuperació, sempre que cap d’aquestes notes sigui inferior a 4.
Ponderació nota final de curs: 17% A1+17%A2+33%A3+33%A4
Si aquesta mitjana és inferior a 5, l’alumne queda suspès i ha d’anar a les proves extraordinàries.
Si te alguna avaluació o recuperació amb nota inferior a 4, també ha d’anar a les proves extraordinàries.
PROVES EXTRAORDINÀRIES
En aquestes proves l’alumne s’examinarà, o presentarà els treballs corresponents si és el cas, dels continguts de les avaluacions que tingui una qualificació inferior a 5.



Criteris d’avaluació de segon de batxillerat.
Els mateixos que a primer, excepte que no hauria avaluació inicial, i per tant, la ponderació de la nota de curs seria:
33,3% A1+33,3%A2+33,3%A3

Aspectes concrets de l’avaluació per assignatures

HISTÒRIA DE LA FILOSOFIA

Els criteris que se seguiran per avaluar aquesta assignatura són els següents:
  • La qualificació de cada avaluació serà el 90% dels exàmens i el 10% dels treballs de cada dia. Per aprovar l'avaluació cal aprovar cada un dels exàmens, tant el de teoria com el de comentari de text.
  • Perquè les respostes que donen els alumnes a les preguntes que se'ls planteja siguen considerades vàlides cal que tinguen correcció lingüística, consistència lògica i vocabulari adequat.
  • Cada avaluació tindrà la seva corresponent recuperació, que s'efectuarà quan el professor considere convenient.
  • Ja que la qualificació ha de ser un nombre enter, tant a les avaluacions parcials com a la final, la mitjana aritmètica serà arrodonida així: es convertirà en la nota immediatament inferior quan el primer decimal sigue més menut que 5 i es convertirà en la nota immediatament superior quan aquest decimal sigue igual o superior a 5. Però, aquest arrodoniment no es farà per aprovar; és a dir, perquè la nota d'avaluació sigue aprovat cal que, com a mínim, arribe a 5.
PSICOLOGIA I SOCIOLOGIA

Els criteris que se seguiran per avaluar aquesta assignatura són els següents:
  • La qualificació de cada avaluació serà el 90% dels exàmens i el 10% del treball de cada dia.
  • Perquè les respostes que donen els alumnes a les preguntes que se'ls planteja siguen considerades vàlides cal que tinguen correcció lingüística, consistència lògica i vocabulari adequat.
  • Cada avaluació trimestral tindrà la seva corresponent recuperació, que s'efectuarà quan el professor considere convenient.
  • Ja que la qualificació ha de ser un nombre enter, tant a les avaluacions parcials com a la final, la mitjana aritmètica serà arrodonida així: es convertirà en la nota immediatament inferior quan el primer decimal sigue més menut que 5 i es convertirà en la nota immediatament superior quan aquest decimal sigue igual o superior a 5. Però, aquest arrodoniment no es farà per aprovar; és a dir, perquè la nota d'avaluació sigue aprovat cal que, com a mínim, arribe a 5.

ECONOMIA DE L’EMPRESA
La nota de cada avaluació surt d'aplicar les ponderacions següents: 50% continguts conceptuals, el 40% continguts procedimentals i el 10% d'actitud.
Els conceptes i els procediments s’avaluen en proves escrites després de cada unitat didàctica, i amb treballs individuals i en grup. La nota resultarà d’aplicar diferents ponderacions a cada prova realitzada al llarg del trimestre.
L'actitud inclou els deures proposats per a classe o per a casa, l'actitud en els debats, l'assistència i la puntualitat. En 3 o més faltes d'assistència o retards injustificats durant el trimestre, la nota d'actitud serà zero.
Només en el cas que la qualificació obtinguda pels conceptes i els procediments avaluats mitjançant proves escrites siguin superiors o igual a 5, s'afegeix la nota ponderada de les actituds, valors i normes.
La qualificació final de curs serà la mitjana ponderada de les notes obtingudes en les diferents avaluacions i, en el seu cas, recuperacions. 
Si la nota resultant és un nombre decimal, s'arrodonirà per excés si el primer decimal és superior o igual a 5, excepte en notes compreses entre 4,5 i 5, en aquest cas resultarà suspés, ja que per a aprovar la qualificació mínima és de 5.
Les activitats extraordinàries de recuperació o de millora van adreçades a l'alumnat amb l'avaluació contínua suspesa. La qualificació màxima de les activitats extraordinàries d'avaluació és de 5. La qualificació final de curs no serà inferior a la qualificació final d'avaluació contínua ni a la qualificació de les activitats extrordinàries d'avaluació.
La nota de la matèria resultarà d'aplicar unes ponderacions d'un 30% sobre la nota de primer i un 70% sobre la nota de 2n.

ECONOMIA 
La nota de cada avaluació surt d'aplicar les ponderacions següents: 50% continguts conceptuals, el 40% continguts procedimentals i el 10% d'actitud.
Els conceptes i els procediments s’avaluen en proves escrites després de cada unitat didàctica, i amb treballs individuals i en grup. La nota resultarà d’aplicar diferents ponderacions a cada prova realitzada al llarg del trimestre.
L'actitud inclou els deures proposats per a classe o per a casa, l'actitud en els debats, l'assistència i la puntualitat. En 3 o més faltes d'assistència o retards injustificats durant el trimestre, la nota d'actitud serà zero.
Només en el cas que la qualificació obtinguda pels conceptes i els procediments avaluats mitjançant proves escrites siguin superiors o igual a 5, s'afegeix la nota ponderada de les actituds, valors i normes.
La qualificació final de curs serà la mitjana ponderada de les notes obtingudes en les diferents avaluacions i, en el seu cas, recuperacions. 
Si la nota resultant és un nombre decimal, s'arrodonirà per excés si el primer decimal és superior o igual a 5, excepte en notes compreses entre 4,5 i 5, en aquest cas resultarà suspés, ja que per a aprovar la qualificació mínima és de 5.
Les activitats extraordinàries de recuperació o de millora van adreçades a l'alumnat amb l'avaluació contínua suspesa. La qualificació màxima de les activitats extraordinàries d'avaluació és de 5. La qualificació final de curs no serà inferior a la qualificació final d'avaluació contínua ni a la qualificació de les activitats extrordinàries d'avaluació.


RELIGIÓ CATÒLICA 
Els conceptes i els procediments s’avaluen en proves escrites després de cada unitat didàctica i treballs individuals i en grup. La nota surt d’aplicar diferents ponderacions a cas prova realitzada al llarg del trimestre.
L’actitud inclou els deures proposats per a classe o per a casa, l’actitud en els debats, l’assistència i la puntualitat. En tres o més faltes d’assistència o retards injustificats durant el trimestre, la nota d’actitud serà un zero.
Serà imprescindible que la mitjana ponderada de les proves escrites resulti superior a cinc per poder afegir la nota de l’actitud, valors i normes.

SIMBOLOGIA RELIGIOSA 
Els conceptes i els procediments s’avaluen en proves escrites després de cada unitat didàctica i treballs individuals i en grup. La nota surt d’aplicar diferents ponderacions a cas prova realitzada al llarg del trimestre.
L’actitud inclou els deures proposats per a classe o per a casa, l’actitud en els debats, l’assistència i la puntualitat. En tres o més faltes d’assistència o retards injustificats durant el trimestre, la nota d’actitud serà un zero.
Serà imprescindible que la mitjana ponderada de les proves escrites resulti superior a cinc per poder afegir la nota de l’actitud, valors i normes.
LLATÍ


         1r de Batxillerat

A primer de Batxillerat hi haurà una avaluació inicial i tres avaluacions més. El percentatge de les quals serà de 17% 17% 33% 33% Es farà a cada avaluació un examen de morfologia, que suposarà un 50% de la nota, i un de traducció, l’altre 50 %. Per tant la mitjana dels exàmens de la avaluació inicial i de la segona avaluació serà la que es reflectirà a la segona avaluació.
En la resta d’avaluacions es faran dos o més exàmens: un de morfosintaxi amb un valor del 50%, un d’aspectes culturals amb un valor del 40%, i el 10% restant es valorarà a partir del treball i l’actitud a classe. A l’hora de valorar  la nota global de les avaluacions, es prioritzarà sempre la nota del barrer examen aprovat ( avaluació continua ).
     Si l’alumne fa tres faltes d’assistència injustificades per trimestre es restarà un punt de la nota de la avaluació. En cas de suspendre les dues primeres avaluacions es poden recuperar si s’aprova la tercera avaluació. Si un alumne aprova una avaluació posterior a una avaluació suspesa, aquesta darrera es recupera automáticamente. Com és avaluació contínua, la nota final és la del tercer trimestre, però en cas de suspendre-la es farà la mitjana de les avaluacions anteriors ( sempre i quan la suma sigui de 15 ).


      2n de Batxillerat

A segon de batxillerat hi haurà només tres avaluacions ( no hi és l’avaluació inicial )
Així doncs els criteris són els mateixos que a primer.
   Pel que fa a la nota final de batxillerat no es farà la mitjana aritmètica de les notes de primer i segon de Batxillerat, sinó que primer valdrà un 40% i segon un 60%, ja que és segon de batxillerat el que compta per a selectivitat

GREC 


         1r de Batxillerat

A primer de Batxillerat hi haurà una avaluació inicial i tres avaluacions més. El percentatge de les quals serà de 17% 17% 33% 33% Es farà a cada avaluació un examen de morfologia, que suposarà un 50% de la nota, i un de traducció, l’altre 50 %. Per tant la mitjana dels exàmens de la avaluació inicial i de la segona avaluació serà la que es reflectirà a la segona avaluació.
En la resta d’avaluacions es faran dos o més exàmens: un de morfosintaxi amb un valor del 50%, un d’aspectes culturals amb un valor del 40%, i el 10% restant es valorarà a partir del treball i l’actitud a classe. A l’hora de valorar  la nota global de les avaluacions, es prioritzarà sempre la nota del barrer examen aprovat ( avaluació continua ).
     Si l’alumne fa tres faltes d’assistència injustificades per trimestre es restarà un punt de la nota de la avaluació. En cas de suspendre les dues primeres avaluacions es poden recuperar si s’aprova la tercera avaluació. Si un alumne aprova una avaluació posterior a una avaluació suspesa, aquesta darrera es recupera automáticamente. Com és avaluació contínua, la nota final és la del tercer trimestre, però en cas de suspendre-la es farà la mitjana de les avaluacions anteriors ( sempre i quan la suma sigui de 15 ).


      2n de Batxillerat

A segon de batxillerat hi haurà només tres avaluacions ( no hi és l’avaluació inicial )
Així doncs els criteris són els mateixos que a primer.
   Pel que fa a la nota final de batxillerat no es farà la mitjana aritmètica de les notes de primer i segon de Batxillerat, sinó que primer valdrà un 40% i segon un 60%, ja que és segon de batxillerat el que compta per a selectivitat

HISTÒRIA DEL MÓN CONTEMPORANI
L’alumnat haurà de demostrar que domina suficientment els continguts teòrics a avaluar, haurà de comprendre bé els textos, expressar-se amb correcció i fer un ús adequat del vocabulari específic.
La qualificació trimestral serà el resultat de la mitjana de les qualificacions obtingudes en les proves escrites, generalment dues proves per trimestre, arrodonida amb les valoracions del professor respecte al treball fet a classe, l’actitud de l’alumne, participació i assistència. D’aquestes proves escrites es farà la mitjana sempre i quan aquestes no siguin inferiors a 3,5.
Les proves aporten el 80% de la nota, els exercicis i els treballs un 10 % i la valoració de l’actitud, els valors i les normes el 10% restant.
L’alumne amb una avaluació suspesa se li farà la mitjana amb les altres avaluacions, i si la nota resultant supera el 5, no haurà de presentar-se a la recuperació, excepte en el cas de voler pujar nota, havent parlat, prèviament amb el professor/a.


GEOGRAFIA
La nota del trimestre correspondrà en un 80% a la mitjan dels exàmens; la resta correspondrà en un 10% als treballs i activitats de classe i un altre 10% a l’actitud (assistència, puntualitat, respecte i comportament)
Es realitzaran, com a mínim, 2 proves escrites per trimestre. Per tant de poder fer mitjana entre els exàmens cal superar la nota de 3. Amb una nota inferior a 3, no es fa mitjana entre els exàmens. En aquest cas cal recuperar només els exàmens suspesos.
Els arrodoniments en les mitjanes es faran a l’alça a partir del 0,5, excepte en el cas de les notes iguals o superiors al 4,5 que arrodoniran a 4. Cal obtenir una nota igual o superior a 5 per tal d’aprovar.
Les proves escrites constaran de dues parts: una part de preguntes concretes (entre 5 i 10 preguntes) i una part pràctica que consistirà en un text, mapa, gràfic..., a partir del qual hauran de respondre unes preguntes.
L’alumnat haurà de demostrar que domina suficientment els continguts a avaluar, haurà de fer un redactat entenedor, ben estructurat, ordenat cronològicament i fent un ús adequat i correcte del vocabulari específic.

HISTÒRIA DE L’ART
La nota del trimestre correspondrà en un 80% a la mitjana dels exàmens; la resta correspondrà en un 10% als treballs i activitats de classe i un altre 10% a l’actitud (assistència, puntualitat, respecte i comportament)
Es realitzaran, com a mínim, 2 proves escrites per trimestre. Per tant de poder fer mitjana entre els exàmens cal superar la nota de 3. Amb una nota inferior a 3, no es fa mitjana entre els exàmens. En aquest cas cal recuperar només els exàmens suspesos.
Els arrodoniments en les mitjanes es faran a l’alça a partir del 0,5, excepte en el cas de les notes iguals o superiors al 4,5 que arrodoniran a 4. Cal obtenir una nota igual o superior a 5 per tal d’aprovar.
El tipus de prova escrita consistirà en dos comentaris d’obres d’art.
L’alumnat haurà de demostrar que domina suficientment els continguts a avaluar, haurà de fer un redactat entenedor, ben estructurat, ordenat cronològicament i fent un ús adequat i correcte del vocabulari específic.

HISTÒRIA
La nota del trimestre correspondrà en un 80% a la mitjana dels exàmens; la resta correspondrà en un 10% als treballs i activitats de classe i un altre 10% a l’actitud (assistència, puntualitat, respecte i comportament)
Es realitzaran, com a mínim, 2 proves escrites per trimestre. Per tant de poder fer mitjana entre els exàmens cal superar la nota de 3. Amb una nota inferior a 3, no es fa mitjana entre els exàmens. En aquest cas cal recuperar només els exàmens suspesos.
Els arrodoniments en les mitjanes es faran a l’alça a partir del 0,5, excepte en el cas de les notes iguals o superiors al 4,5 que arrodoniran a 4. Cal obtenir una nota igual o superior a 5 per tal d’aprovar.
Les proves escrites constaran de dues parts: una part de tipus teòric que constarà de preguntes concretes o un tema a escollir entre dos. Una altra part de tipus pràctic que consistirà en un comentari sobre alguna font textual, mapa, quadre sinòptic, gràfic, etc. Aquesta serà semblant a la prova de selectivitat.